Ahad, 13 Julai 2008

Kes harga Adebayor yang turun..

Tiada makna sama sekali jika Arsenal bersetuju untuk menurunkan harga Adebayor hampir 50% daripada harga yang sepatutnya.No Way!!Tidak sama sekali. Tetapi itulah yang cuba dimainkan oleh agent Adebayor, Vincenzo Morabito yang mengatakan Arsenal bersetuju dan desperate untuk menjual Adebayor sehingga sanggup menurunkan harga nya lebih sediki sahaja dari pada separuh daripada harga asal yang diminta 35M.Ini bermakna dalam belas2 saje la.. tidak mungkin semudah itu.Jangan harap. Arsenal patut menunjukkan ketegasan dan jangan biarkan pihak2 cuba mengambil kesempatan. Bak kata Tony Montana dari filem Scarface "You wanna play rough?" Let's play rough!!

Jika Adebayor terus-terusan begini, adalah lebih baik Arsenal menghukum saja player ini di reserve team musim depan, sampailah die mengubah perangai, ubah sikap dan sedar berpijak di bumi nyata bahawa die bukanlah King Henry ataupun Zidane. Adebayor perlu ingat bahawa die masih berbaki kontrak 3 tahun dan selagi tiada tawaran dan ape2 bid dari kelab lain , dia masih lagi terikat dengan Arsenal sealam 3 musim dan mampukah die berhadapan dengan cemuhan dan cacian peminat yang selama ini menganjungi dan menghormati beliau untuk satu season lepas.Hanya satu season! satu musim! satu musim score 30 gol, 6 daripadanya ke atas lawan yang tak patut bermain di EPL derby country, die dah mule berlagak bak diva. Jadi Wenger yang semakin meluat dengan perangai tamak player perlu bertindak lebih tegas! Jual, dengan harga berpatutan, atau pun jika tiada pembeli, menuntut profesionalism yang lebih jitu daripada para player dan jika mereka enggan, humban ke reserve team sepanjang musim. Kenaikan gaji kepada Adebayor tak perlu dilakukan kerana dia baru jek memperbaharui kontrak musim lepas, dah nak tuntuk kenaikan gaji lagi? ape kate rakan2 lain? Mintak para player bersabar kerana masanya akan pasti tiba dan terbayar jika mereka berusaha demi nama kelab.Lebih baik turun harga minyak dari turun harga orang minyak.

AC Milan berkata hanya antara dua, Ronaldinho atau Adebayor.Sumber2 mengatakan Milan semakin hampir mendapat kan Ronie gigi, namun terpaksa berfikir kembali kerana kehilangan Ronie pada awal msim yang terlibat dalam sukan Olimpik di Beijing tanpa perestuan Barcelona.Barca semakin takut tiada pembeli buat player ini kerana akan membantutkan usaha memancing hleb atau adebayor ke Nou Camp. Arsenal juga tidak terlepas, Alexender Song bakal terlepas aksi permulaan musim kerana beliau juga akan menuntut ilmu hingga ke negeri China. Diharap pengalaman yang ditutuntut berasama skuad olimpik Cameroon itu akan dapat digunakan bagi membantu Arsenal apabila pulang nanti.

Lagi berita yang mnyayat hati adalah, pakar kecederaan Arsenal, Robin Van Persie dikhabarkan telah sekali lagi mengalami kecederaan dalam satu perlawanan amal di Allianz Arena dengan tema Goal to Africa sempena piala Dunia 2010 dan juga Hari lahir Nelson Mandela ke-90 pada 18 Julai ini. Harap kecederaan ini tidak seseirus mana dan mampu mengikuti skuad ke Austria minggu hadapan.

Ada media yang menggembar-gemburkan kemungkinan Arsenal akan membuat last minit transfer, menyambar Gareth Barry sebelum Liverpool bertindak dengan harga 18M + Hoyte/Eboue kerana O'Neil memerlukan bek kanan bagi menangani kepincangan di bahagian bawah sepeninggalan Olaf Malberg ke Juventus. Namun, seperti biasa, rumours ini boleh diberi rating 0/10 kerana tidak ada logikanya Arsenal sanggup membayar 18M untuk seorang player dalam masa yang sama menafikan 60k seminggu untuk Flamini dahulu. Jadi peminat Arsenal boleh melupakan hasrat untuk memancing player2 yang sudah mencipta nama di EPL kerana inilah yang diberitahu oleh encik Professor yang mungkin juga agak kedekut untuk membeli hadiah hari jadi buat anaknya,

“I’m in a position where I can spend but I am concerned that if I do it might kill the young players coming through. It's a very sensitive subject."



0 ulasan: