Khamis, 22 Mei 2008

Permit Carlos Vela diluluskan + seorang lagi young Gun

Carlos Vela kini disahkan boleh beraksi di EPL bersama Arsenal musim 08/09. Ini kerana Arsenal telah berjaya mendapatkan work permit untuk dirinya. Vela yang sebelum ini terpaksa dipinjamkan ke kelab Sepanyol sebagai syarat untutk kelulusan permit telah menamatkan musimnya dengan Osasuna.Vela 19 tahun adalah peluru muda Gunners, telah membantu kelab Spain itu kekal di Primera liga.32 game 3 gol not bad bagi player muda ni.Sama sama kite saksikan die bakal menerajui serangan musim depan seperti yang dijanjikan Wenger.

Bintang muda bersinar yang baru ditandatangani Arsenal dari kelab bawahan perancis Stade Lavallois,Francis Coquelin, telah menyatakan pendiriannya dan sebab mengapa die join Arsenal. Die berkata reputasi Arsenal seagai sebuah kelab yang memberi peluang kepada bakat2 baru dalam mengharungi cabaran sebenar dunia bola sepak moden betul2 menambat hatinya.Ini menybabkan die tidak menoleh ke belakang dan terus sign kontrak yang dianggarkan selama 5 tahun.Defensive Midfielder berumur 17 tahun ini adalah masa depan Arsenal. Harap generasi ini di stick kan dan tidak dijual buahnya ketika dah hampir masak, biarlah diorang layu pun di Arsenal.

Apa dah jadi dengan deal Nasri? Macam-macam spekulasi tapi at least agentnye telah membuka mulut dan menyatakan bahawa Arsenal telah membuat offer namun mereka (agent dan Nasri) bukanlah dalam keadaan yang terdesak hendak mencari kelab.Mmmm... adakah ini sebagai salah satu helah Agentnya semata2 memancing offer lagi tinggi dari kelab lain.Dengan membuat kenyataan Arsenal telah membuat offer dalam masa yang sama mungkin die cuba secara halus menyatakan bahawa Nasri is open to offers.... Wenger pastinya gigit jari kalau kelab lain sambar player idamannya bawah batang hidung mancungnya sendiri. Itulah sebabnya semua transfer Wenger buat secara senyap2 dan licik.. Eduardo, Rosicky, Sagna... ATAU.. mungkin sudah seal the deal tapi saje jek nak wat gimik supaya tunggu Lyon bagi lampu hijau untuk Ben Arfa plak berhijrah ke Marseille. ape-ape pun masenye akan tibe, mungkin 2 -3 hari lagi....Clement Chantome dr PSG dulu kut.


AC Milan nak Adebayor, sementara Real Madrid nak Hleb. Aku pun tak pasti Real Madrid nak Hleb ke atau sebenarnye Baptista yang nak Hleb.hahaha.. aku rase Baptista rindu zaman die dengan Hleb kat Emirates dulu teringat kenangan 2 mesra bersama Hleb.Aku berdiri di belakang Wenger, Hleb is not for sale! tapi kalau hati player dah takde pada team tak gune jugak. So Hleb ko pilihlah, kejayaan singkat yang tak dijanjikan atau kejayaan jangka panjang yang kompom? Buat Adebayor pilihlah Milan sebab ko boleh cuci kasut Flamini kat situ dan Arsenal boleh angkat striker baru macam David Villa, Cesc musti gumbira!!!



P/S : tak tengok Champions League pg semalam tapi dapat bayangkan muke Cashley Hole cam mane.. 2 Final tak pernah menang.. memang die laa pembawa malang!!! hahaha.. seorang lagi kene sumpahan..Anelka wakakaka


0 ulasan: