Selasa, 8 Mac 2011

Kepulangan RVP suntik semangat!



Bersediakah kita berhadapan dengan Barcelona. Senarai berikut merupakan para pejuang Arsenal yang dipertaruhkan di Spanyol dalam mengejar misi yang mencabar. Kejutan bermakna apabila RVP tersenarai, diberikan lampu hijau lebih awal.Tambah keceriaan adalah penyertaan El Capitano yang dapat melangsaikan impiannya beraksi di stadium keramat idamannya sejak kecil.Fabregas kini 90% cergas dan sedikit lagi ujian diperlukan.Wilshere di sebalik cakap2 dan sembang2 berita kecederaannya, keluarkan sendiri di tweeternya, yang kini menjadi medium pemain memberi pandangan peribadi. Wilshere tweet 'aku boleh main la esok'.Bagaimanapun perisai kebal, ting tang ting tung Alexander Song terlepas peluang untuk beraksi di Nou Camp buat kali kedua berturut2. Satu tamparan buat Arsenal yang sudah merasa kesan keitiadaannya musim lepas.



Arsenal squad:
Manuel Almunia
Wojciech Szczesny
Johan Djourou
Gael Clichy
Emmanuel Eboue
Kieran Gibbs
Laurent Koscielny
Bacary Sagna
Sebastien Squillaci
Cesc Fabregas
Andrey Arshavin
Jack Wilshere
Tomas Rosicky
Samir Nasri
Abou Diaby
Denilson
Nicklas Bendtner
Marouane Chamakh
Robin van Persie




Jadi kita sudah lead dengan sebijik gol tapi perlu diingat barca ada 1 gol away yang boleh dicanang2 satu kampung. Yang penting kita sekarang jangan main macam pandir. Kunci keberhasilan untuk mendapatkan result awal pagi esok adalah bertahan. Kita tahu pertahanan kita tengah macam carcamarba terutama bila sebut tentang set pieces. Dengan ketiadaan Alex Song tugas kita makin sukar untuk mengekalkan disiplin terutama di bahagian holding midfield.Oleh itu penting agar kita menumpakan keberkesanan bertahan sebagai satu unit. Wenger dalam pre matchnya kata kita kena ada plan lain, iaitu bijak bertahan. Akhrinya dia mengaku jugak kepentingan variasi dalam berstartegi. DAlam dk bertahan tapi tetap tak lupa akar kita yakni serangan pantas, Barca akan frustrated dengan setiap possession mereka menemui jalan buntu maka ketika itu kita perlu pantas menghukum mereka lebih2 lagi dengan berita ketiadaan Tarzan cedera serta Pique yang digantung.

"We will have to [play another way] because it’s one of the few games where we will spend 60 per cent of the time defending,We have to fight against the pre-conceived ideas because the only way of thinking is that Arsenal cannot defend. I will just remind you that in the last seven games we have seven clean sheets in the Premier League, we have conceded less goals than Man United who have a very good defence. We prefer to attack that is for sure, but we can defend when we have to."
Gua yakin kita boleh buat kejutan.ditambah lagi kita bukan pasukan pilihan jadi beban di bahu dan kepala otak para pemain makin berkurang.


0 ulasan: