Rabu, 27 Januari 2010

Wilshere+Mengecil+Sanderos+Song



"Weih apemende Arsenal nak beli pemain mengecik, Smalling2 ..kah kah kah' sinis kata2 rakanku seorang fan Man United. Dan kini , nah.. Sebaliknya Si hidung merah yang beriya2 mendapatkan Si 'Mengecik' tersebut.Kah Kah kah.. Apa sahaja Yang Wenger usha, pasti ade sahaja team2 lain yang nak sambar, itulah Wenger malas nak declare interest bila transfer window sebenarnya, kerana kes macam ini lah.Musim lepas jek kes Ramsey menyebelahi Arsenal.Tapi aku rasa Wenger sengaja main mind games, saja2 buat2 macam nak beli dan mengaku nak beli walhal nak tarik perhatian kelab2 lain beli player bodoh2 sebab diorang taksub dengan scouting Arsenal yang power.Itulah sebab Arsene Wenger cakap dia tak minat nak sign striker.Dia tengah tunggu line clear!!

Ceritas pasal pemain baru Everton, Philipe Sanderos. Dalam pada ramai player2 yang tinggalkan kelab kerana wang dan habuan kemudian mengkritik terbuka bekas majikan , pemain antarabangsa Swiss ini begitu humble."Gua bangga cakap yang gua pernah jadi player Arsenal" itulah ayat yang dikeluarkan oleh Big Phil.Big Phil sebenarnya ada potensi untuk menjadi seorang defender yang hebat tapi di Arsenal, Wenger hendak yang lebih lagi.Musim terbaiknya pada 05/06 terutama 10 clean sheet ke final UCL.Walaupun tak menafikan boleh melakukan suatu 'Campbell' dengan Sanderos di masa akan datang, tapi awal2 lagi Le Prof sudah meletakkan kata putus bahawa tiada kontrak baru akan ditawarkan.

Loan Sanderos adalah suatu loan yang berbeza dengan loan Wilshere.Sanderos bertanggungjawab atas kerjayanya sendiri selepas ini manakala Wilshere dipinjamkan untuk didedahkan dengan pengalaman.Wenger akan mengemukakan beberapa pilihan kepada Wilshere, Wilshere pilih dan kemudian Wenger akan beri kata putus sama ada sesuai atau tidak mengikut peluang beraksi dan corak permainan yang diperlukan.

Positif bagi Arsenal dari Afrika.Song dan Eboue telah pulang awal.Sayang kedua2 mereka gagal membantu pasukan negara masing2 tapi diharap mereka tak hilang fokus seperti Arshavin selepas gagal ke Piala Dunia yang berkata " Aku pikir aku tak mau main bola dah".Tapi Song dilihat terlalu awal untuk diturunkan dalam pertemuan penting menentang United hujung minggu ini.Namun Wenger akan melihat sejauh mana situasinya.


0 ulasan: