Isnin, 16 Februari 2009

Bend it like Bendi??


Tak cukup dengan penyesalan pemain Cardiff City Jay Bothroyd yang menyesal tinggalkan Arsenal, Kini Bendi yang terkenal dengan egonye kelihatan mungkin bakal mengikut jejak Jay jika die terus dengan perangai tak sabar dan besar kepalanya.

Terbaru, di sebalik mendedahkan rahsia di sebalik boot merah jambunya di Arsenal TV (yang aku tak tau kenapa sebab tak tengok lagi), Bendi mengeluarkan dengan penuh yakin die sebenarnya sepatutnya main setiap match Arsenal season nie dan merasakan dirinya striker paling hebat di Arsenal ketika ini.

"Aku kesian kat Adebayor, ketika Arsenal perlukan die, die injured pulak(padahal die suke laa tu).Tapi sebenarnya aku tak kisah pun siapa fit siapa available.Sepatutnya aku lah yang start setiap match kat Arsenal."

Kate2 ini bagaikan memberi amaran bahawa die bersedia memberi kata dua kepada wenger supaya die dirutunkan ataupun die akan meningalkan pasukan summer nanti.-Sesuatu berita yang telah lame diwar2kan sejak musim perpindahan Januari lalu.Ade juga pendapat yang mengatakan Bendi bukan Arsenal type player dan sepatutnya hanya main di kelab2 yang tengah struggle, barulah die boleh mebantu.Ade benar juga pendapat itu kadang kala, dengan persembahan yang tak konsisten dan peluang yang telah banyak diberikan.Ape2 pun Bendi masih lagi punya waktu untuk meyakinkan peminat Arsenal, walaupun kelihatan 2 3 match terbaru sebelum ini, die lebih menyeralah ketika dimauskkan sebagai sub.

Lebih mengeruhkan keadaan, Bendi seperti memperkecilkan pemain baru Arsenal Arshavin.Jika benarlah kenyataan ini keluar dari mulutnya, sifat ego ini tak akan padam dan mustahil akan menerima satu lagi head butt dari mane2 player selepas Adebayor tahun lepas merasmikannye.

"Aku tak pernah tengaok Arshavin.Aku tak tengok langsung pun Euro 2008.Aku takdek idea siapa dia ni dan player jenis macam mane"


Wenger pula punye idea lain dengan menyatakan strikernye masih lagi berlambak dalam simpanan.Kecederaan Adebayor bukanlah bererti peluang untuk Bendi seorang jek.Ramai lagi RVP, Carlos Vela, Eduardo dan Arshavin.Die juga masih berteka teki siapa bakal dirutunkan malam ini bagi meledak jaringan buat Arsenal.Ditanya mengenai Bendi ,katenye Bendi telah banyak diberikan peluang, oleh itu mungkin pemain2 lain juga bakal diberi layanan yang adil.Tak kire la Bendi lobak ke ke serai ke siapa2 yang diturunkan pastinya memikul tanggungjawab besar dan paling penting diharap tidak mengecewakan.

Atau mungkin aku yang terlalu prejudis terhadap kenyataan2 Bendi, jika benar aku silap, aku mohon maaf kepada peminat Bendi, tapi setiap kudrat dari kesemua player adalah sangat3 penting buat masa ni,dengan harapan tiada lagi kecederaan.We win as a team, fight as a team and loose as a team.


0 ulasan: